Bucureştiul este unul dintre cele mai aglomerate oraşe din lume, cu un trafic infernal, transmite Mediafax.

Experții apreciază că s-a ajuns aici din cauza faptului că, în ultimii 30 de ani, primarii oraşului au realizat prea puţine proiecte de infrastructură, asta în vreme ce Capitala a continuat să se dezvolte într-un ritm foarte mare.

„Dacă ne uităm în urmă, practic, toţi primarii sunt de vină, şi tot ce a însemnat administraţia oraşului. Niciodată, infrastructura, cea de transport în general, nu a fost o prioritate pentru nicio administraţie, dar evident că toţi s-au lăudat şi au declarat că rezolvă problema traficului, iar fiecare a avut câte-o <<bubă suspendată>>. Oprescu cu autostrada suspendată, şi chiar Firea cu tramvaiul suspendat. Dar în afară de aceste promisiuni fantezistice şi de proiectele faraonice, nu s-a făcut mai nimic, sau s-a făcut foarte puţin şi din inerţie”, a declarat Ionuţ Ciurea, director al Asociaţiei Pro Infrastructura.

Potrivit lui Ciurea, în Capitală nu există în prezent voinţă politică care să ajute la rezolvarea birocraţiei, iar din această cauză foarte multe proiecte zac „în sertarele” primăriei.

Voinţa nu trebuie doar din gură, ea trebuie să se vadă şi faptic. Trebuie să asiguri finanţare, să rezolvi toate părţile de birocraţie la timp, precum studii şi avizare, să ai capacitatea administrativă să deblochezi investiţia respectică şi să o faci la timp, pentu că altfel, investiţia trenează ani şi ani. De asemenea, trebuie să pui la dispoziţie din bugetul local fonduri pentru exproprieri, care nu pot fi asigurate din fonduri europene, chiar dacă investiţia este din aceşti bani”, susţine directorul Pro Infrastructura.

Pe de altă parte, Andrei Avram, expert în mobilitate urbană, este de părere că unul dintre motivele pentru care Bucureştiul este atât de congestionat este că primarii au încurajat acest trafic, prin faptul că circulaţia în oraş este aproape gratuită.

Pentru a circula cu maşina în Bucureşti este aproape gratuit. În afară de nişte taxe şi impozite generale, practic se parchează anapoda şi gratuit, iar şoferii nu-şi asumă nicio fărâmă din costul pe care îl induce maşina lor în spaţiul social, care este, de fapt, mult mai mare. S-a început acum să se plătească puţin parcarea, dar s-a început puţin cu stângul, în sensul în care s-au oferit parcări cu costuri foarte mari, iar pe de altă parte nu sunt interzise parcările pe trotuare, sau pe banda pe care ar putea  circula transportul în comun. În ţările occidentale, tinerii nu prea îşi mai cumpără maşini pentru că este un efort imens, şi ei ştiu că în momentul în care au băgat cheia în contact deja îi costă 50 de euro taxele conexe, de parcare, de trafic sau de congestie”, a declarat Andrei Avram.

Potrivit specialistului în mobilitate urbană, dacă municipalitatea nu va lua măsuri urgente pentru rezolvarea traficului, se poate ajunge la situaţia în care şoferii îşi vor abandona maşinile în trafic.

Se poate şi mai rău decât acum, pentru că Bucureştiul are cancer. Se poate ajunge la situaţii în care două-trei zile pe săptămână să avem congestii chiar şi de 4 ore. Există situaţii în care chiar şi la două ore în trafic, oamenii abandonează maşinile în stradă. O mămică cu doi copii mici nu stă după o amendă, îşi rezolvă problema care îi este prioritară, şi abandonează maşina. În momentul în care se depăşeşte limita de confort, lucrurile sunt foarte greu de controlat, iar limita este undeva la 4 ore. După 4 ore, omul nu mai suportă. Astfel de lucruri s-au întâlnit în alte ţări şi se poate ajunge şi la noi, ca şoferii să abandoneze maşinile în trafic”, explică Avram. Citește textul integral AICI

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here