Conform Architect Magazine, de mult timp se presupune că suburbiile sunt pentru piețe și că toate ideile mărețe provin din marile orașe. Dar atunci cum explicăm Silicon Valley, Redmond, Wash, coridorul tehnologic Route 128 din afara Bostonului sau Outer Loop din Washington DC? Un studiu recent, The Geograăhy of Unconventional Innovation, realizat de către economiștii Enrico Berkes, de la Universitatea Northwestern, și Ruben Gaetani, de la Școala de Management din Rotman a Universității din Toronto, ar putea avea un răspuns – inovația are de-a face cu densitatea.

„Rolul regiunilor cu densitate mare ca motoare ale inovării este mai mic decât cel considerat de obicei”

Patruzeci de procente din brevetele studiului lui Berkes și Gaetani au provenit din zone cu densitate scăzută (suburbii) și au conchis că populațiile mai mari din orașe duc la o inovație consistentă, dar nu la ceea ce numește „intensitatea” inovării. Cu alte cuvinte, inventatorii și inovatorii din zonele urbane sunt mult mai prolifici în ideile lor, dar cei care se află în companiile din suburbii sunt capabili să dezvolte un număr mai mic de idei pentru un efect comercial mai mare.

Inovația produsă în zone dens populate este mai probabil să fie construită pe combinații neconvenționale de cunoștințe anterioare”

Ceea ce Berkes și Gaetani numesc „brevete neconvenționale” (sau brevete cu semnificație economică redusă sau fără semnificație economică) sunt mai degrabă dezvoltate de întreprinderile nou înființate în orașe decât de „societățile comerciale mari” care se află, deseori, în zone corporatiste.

„Bazinul local de idei este un predictor puternic al tehnologiilor combinate în noile invenții”

În izolarea lor relativă, birourile suburbane, precum IBM în Armonk, NY sau Motorola din Schaumburg, Ill., sunt proiectate să eficientizeze interacțiunile științifice și creative, optimizând ceea ce Berkes și Gaetani numesc „fluxuri de cunoștințe”, spre deosebire de cele mai slăbite, mai multe „interacțiuni cauzale” pe care și le permit orașele. Mai multă eficiență înseamnă o cale mai rapidă către piață cu brevete importante din punct de vedere economic.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here